경영(세특) / 지역적 특성 고려 부족으로 인한 경영실패와 우리나라 지역마케팅 성공요인에 대한 분석_탐구보고서

목차

Ⅰ. 지역마케팅의 개념과 역할
Ⅱ. 지역적 특성 고려 부족으로 인한 경영실패 사례
Ⅲ. 우리나라 지역마케팅의 성공 사례
Ⅳ. 결론 및 소감

본문내용

Ⅰ. 지역마케팅의 개념과 역할
Regional marketing refers to activities to recognize the region as a direct environment for corporate activities and to establish an optimal marketing strategy system for each region. Regional marketing strategies can be an important tool in regional management and can play a key role in regional development policies to achieve regional development through culture. In order to implement regional marketing strategies more efficiently, it is necessary for local governments, residents, companies, and community organizations to share their visions and strategically differentiate cultural resources by establishing a governance system together.

출처 : 해피캠퍼스

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